dijous, 4 d’agost del 2011

PARLAR EN PÚBLIC.





Parlar en públic és una manera o una eina per aconseguir un objectiu.

Parlar en públic, no és una tortura.
Eduardo Criado.

Per poder parlar en públic i portar a terme una petita o gran conferència, és molt imporant sentir-se segur i transmetre aquesta seguretat.

En la conferència del Dr. Eduardo Criado, que vam poder visualitzar en l'aula,
l'escriptor Criado ens va explicar i desenvolupar els objectius i fases de parlar en públic i moltes altres coses més.
Cal dir que és un personatge curiós i que aplicava al 100% el seu di
scurs, un fenòmen.

A continuació, podrem veure un petit resum de la seva conferència.

PARLAR EN PÚBLIC


1.- MOTIUS QUE ENS IMPEDEIXEN LA COMUNICACIÓ EN PÚBLIC.

Hi podem trobar tres motius segons Eduardo Criado:

- El primer que ens va nombrar, va ser la por a la soletat. Soletat deguda a la responsabilitat determinada en u
n moment concret.

- El segon motiu, és la por al públic. Hem de tenir en compte que parlem amb UN grup. Convertir en unitat el conjunt d'individus, aleshores el que tindrem simplement és una persona que al costat en té una altra i una altra... i així successivament.
- I el tercer i l'últim, és la por a la contestació del públic, és a dir, com aquest reacciona davant la temàtica i al conferenciant (motivats, participatius, distrets, feedback, ...).

2.- ELEMENTS DE LA COMUNICACIÓ EN PÚBLIC

2.1.- Conferenciant "orador".

El conferenciant, ha de mostrar, com hem dit a l'inici, una actitud de confiança/seguretat, la qual depen del domini del següent element.

2.2.- Tema.

El tema és el conjunt de continguts, experiències i aplicacions que el conferenciant ha de dominar per poder transmetre'l
d'una forma entenedora i clara. A més a més, si el tema desenvolupat és apreciat pel conf
erenciant, és a dir, que el tema és auto-apassionant, el conferenciant despertarà la motivació de l'auditori i per tant, l'interès, la participació i la comprensió serà un èxit.

2.3.- Auditori.

Al igual que els objectius que s'explicaran a continuació, si és dominen i controlen els dos elements anteriors, el públic de l'auditori col·laborarà i ajudarà al conferenciant a mantenir aquesta harmonia. Per tant, és important la col·laboració de l'auditori perque tingui sentit la conferència.

3.- OBJECTIUS DE LA COMUNICACIÓ EN PÚBLIC


Per què es parla en públic, 4 objectius:

3.1.- Entretenir.

No confonguem entretenir, com quelcom per passar l'estona, no, entrenir s'ha d'entendre com un esdeveniment concret dirigit a un públic en concret, que assisteix perque el tema que es presenta, possiblement, sigui del seu interès i per tant, volen passar una estona agradable (entre) però profitossa (tenir).

3.2.- Informar.

Donar informació perque el públic pugui disposar d'aquesta.

3.3.- Motivar.

És l'objectiu més complexe de realitzar i d'aconseguir, ja que implica el domini dels elements de la comunicació en públic i també dels objectius anteriors.

3.4.- Convèncer.

No es tracta de convèncer per vendre un producte, sinó que
aquella informació transmessa, resulti per al públic verídica.

S'ha de tenir en compte que, els objectius s'assoleixen per la superació dels anteriors. És a dir, no podrem aconseguir el tercer objectiu si el primer tampoc s'ha consolidat.

4.- FASES DE LA COMUNICACIÓ EN PÚBLIC

La comunicació en públic, consta de 7 fases bastant distingides, cadacuna amb un objectiu concret també. Aquestes són:

4.1.- Aconseguir la obertura de l'auditori.

S'ha d'aconseguir la obertura amb una pròpia personalitat per cridar l'ate
nció del públic.

4.2.- Vinculació entre auditori i conferenciant.
L'auditori ha d'acceptar al conferenciant.


4.3.- Centrar el tema.

El conferenciant pot centrar el tema explicant de què es va a parlar (futur), de què es parla (present) i de què s'ha parlat (passat).

4.4.- Valoració de l'auditori.

El públic ha de valorar el contingut per poder acceptar-lo i així convence'l.

4.5.- Aconseguir l'acció de l'auditori.

4.6.- Projectar la motivació.

El conferenciant ha de projectar la motivació al públic, mitjançant els beneficis que poden obtenir.

4.7.- Consolidar la comunicació.

Fer explícit el propòsit de la conferència/xerrada.

5.- HABILITATS DE LA COMUNICACIÓ EN PÚBLIC

Són 4, les Habilitats que ha de disposar el conferenciant per poder parlar en públic i sortir-se'n amb èxit:

5.1.- Preparació i planificació.

El conferenciant, ha de ser un expert en la temàtica que exposarà, per tant, ha "d'empapar-se" de tots els coneixements per dominar-los i comunicar-los d'una forma clara i ordenada.

5.2- Naturalitat.

És una de les habilitats que costa més desenvolupar-la. La naturalitat, implica no tenir por a ser un mateix, a mostrar la pròpia personalitat.

Hem de tenir clar, que per ser un mateix i formar la pròpia personalitat, és necessari interactuar amb altres persones.


Ser a través dels altres.

5.3.- Claretat i conscissió.

Aquesta habilitat és mostra a través de la seguretat i com curtes siguin les frases del conferenciant, més segur està.

5.4.- Il·lustració.

Il·lustrar continguts no sempre és necessari i aleshores, no s'ha d'abusar. El que si que es pot fer és, il·lustrar però en el moment oportú i necessari.



Com he dit al principi, aquest senyor és un fenòmen i ha aplicat a la perfecció el seu discurs i un aspecte que m'agradaria comentar sobre la seva metodologia, és l'ús d'uns materials tant simples, però funcionals. Estic parlant dels suports amb els papers per fer el seguiment de la xerrada, les dos "pissarres", les quals ajudaven al públic a seguir la estructura e integració dels continguts.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada